nuffnang

marquee text

untuk kite2 aje....

Wednesday, December 29, 2010

ledang.....


ha... ni adalah percutian trakhir sblum 2010 melabuh tirainye....sudah 3ari berlalu...ari ni bru sempat nk mengupdate...huhu...bermandi manda di gunung ledang stlah penat memujuk ibu aq utk g ke sne...akhirnye hasil usaha kami memujuk ibu berjaya....hehe...wlupun mse sem plas xdpt nk g ngn dak2 kelas...tp akhirnye dpt jgk g...hahaha
tuan tanah blog NI.....

family aq la kn....teka sape plg veteran,,,hahaha
ibu aq n my mkcik.... silau beb mata....so sape yg tngk ni kena pkai sunglasses k...haha


hahaha,,,,ni sepupu aq....kalo die tngk pic die ni...abis aq...hahaha....sory ye nurul....


Thursday, December 16, 2010

hobi

hobi???
sinonim kn pd korg..... aq bru perasan smething,,,,,
tu pun mse tgh menghabiskan cuti mse sem2 ni,.... aq da bru jmpe hobi aq ni,,,,hahaha
nk tau x hobi aq ape??? hobi aq trace resepi kek bru n wt kek...hehe
tp ok pe... dr aq beli kek yg da siap tu pastu mkan,,,,,,bg aq xsdap kek yg ade krim tu....ntah la...aq mmg xsuke kek tu.....huhu
dan lg 1 nk g msuk kdai jual brg kek.....hahaha,,,,,korg msti gelak kn.....tp tu kenyataan...
nk di jadikn cternye.... 1ari ni aq ikut ibu aq g kdai jual brg kek ni sbb ibu aq nk beli ape ntah lupe plk....hahaha
n kbtulan aq ikut ibu aq time tu....so aq pun ikut msuk la.....perghhhh,,,,,first time kot msuk ctu.....bau die jgn ckp la..... sdap gler,,,,,,,,hahaha
yelah,,,, sblum ni mane penah msuk....ibu aq g beli brg kek pun g sndri...mane nk ajak aq ni ha.....so bile ade peluang leh msuk ctu,,,aq ape lg.....hahahaha
tp seyes aq ckp.....mmg sdap bau kt ctu...bau aroma bhan2 kek tu wt aq xnk blik uma,,,,aq nk cter bau tu pun xtau,,,,nk tau g la msuk sndri,.....hahaha

ape ar????

ermm.... lme da xupdate blog ni... sjak blik dr cuti2 1msia ari tu....haha
mlm ni tbe2 teringt pasal 1mknan ni..... nk tau x ape mknannye????
mkanan ni bdk2 kelas aq xtau ape bnde ni.. even rumate aq dlu pun xtau....hahaha
bile aq beli, sume tnye aq beli ape.... tp bile aq ckp name mknan ni, dorg xcye....
nk tau x sbb ape dorg xcye????
sbb name mknan ni MEE RACUN...... korg terkejut x???hehe
aq rse sape yg duk kt BATU PAHAT,  myb dorg familiar ngn mkanan ni,,,
tp aq xtau la kalo ade tmpt len yg tau dn penah jmpe mknan ni.....dorg sume tnye ape rse MEE RACUN...... tu.... aq nk explain pun susah...kalo ade antara korg yg tau nk explain rsenye mcm mne sila la bgtau k... tp mmg SEDAP..... bg yg tidak tau ape tu MEE RACUN...... di bwh ni sample MEE RACUN k...selamat menjamu mata k....haha

Tuesday, November 23, 2010

kisah kami.......

siti zarina ismail

nur liyana ismadi
sape mereka???

kwn aq la....
eh.... silap.....
SAHABAT...........
mereka yg aq SAYANG......
tnpa sahabat;
apalah erti sebuah persahabatan.....
dn tnpa MEREKA........
sapalah aq di dunia ini.......
aq tdk akan di panggil sbg sahabat sekiranye mereka tidak wujud dlm dunia........   

Thursday, November 18, 2010

rahsia tahi lalat.....

Masyarakat pada zaman dahulu mengenal seseorang dgn melihat tanda pada badannya.Diturunkan di sini firasat tentang tahi lalat. Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dgn jelas. Namun begitu,ia biasa diajarkan di kalangan Masyarakat Melayu.Hanyalah sekadar menambah pengetahuan.

Bahagian Badan & Firasat

Bibir atas kanan
Banyak rezeki, pandai

Bibir atas kiri
Ramai kawan, baik hati

Bibir bawah kanan
Disegani orang, ramai yg suka

Bibir bawah kiri
Pandai bicara, tak mudah kalah

Leher kanan
Cerdas, jujur, berani menderita

Leher kiri
Cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan

Leher di tengah
Tercapai cita-cita

Biji mata kanan
Suka serong dan pembohong

Biji mata kiri
Pembohong tetapi baik hati

Hujung mata kanan
Baik hati, sopan santun, cerdas

Hujung mata kiri
Baik budi, murah rezeki

Punggung kanan
Agak mengalami kesulitan

Punggung kiri
Malas dan suka duduk

Betis kanan
Suka berhibur, boros

Betis kiri
Rajin,tidak suka menganggur

Lutut kanan
Bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha

Lutut kiri
Kurang kuat berusaha

Kepala sebelah kanan
Terkabul cita-cita

Kepala sebelah kiri
Sering menemui kesusahan

Kepala sebelah belakang
Jujur, sabar dan tekun

Kening kanan
Cerdas dan cekap

Kening kiri
Cerdas, sopan santun

Tengah kening
Keras hati, berani segala hal

Hujung mulut kanan
Kecil rezeki, tak mudah kalah

Hujung mulut kiri
Suka berpoya-poya

Ketiak kanan
Dapat menyimpan rahsia

Ketiak kiri
Jujur, banyak yang cinta

Pergelangan kaki kanan
Suka berpergian (keluar rumah)

Pergelangan kaki kiri
Kehendak kuat

Batang hidung
Banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya

Pada hidung
Banyak rezeki

Dagu bawah kanan
Jujur dan baik hati

Dagu bawah kiri
Bijak sana dan berbudi luhur

Kemaluan kanan atau kiri
Baik, suka senggama

Di kepala kemaluan (lelaki)
Bakal beristeri 2

Tumit kanan
Jujur dan banyak kawan

Tumit kiri
Baik budi

Alis kanan
Suka menolong, baik hati

Alis kiri
Ramai yang suka

Pangkal peha kanan
Kemahuan kuat

Pangkal peha kiri
Suka kerja apa pun

Telapak kaki kanan
Tak mudah mengeluh

Jari kaki kanan
Suka menolong

Jari kaki kiri
Berbudi, suka berbuat baik

Bahu kanan
Cermat dlm membuat keputusan, banyak tanggungan

Bahu kiri
Suka kerja keras, banyak tanggungjawab

Buah dada kanan
Baik hati, pendiam,simpan rahsia

Buah dada kiri
Ramai kawan, setia pada pasangan

Lengan kanan
Setia dan taat pada atasan

Lengan kiri
Menepati janji dan rajin

Pipi kanan
Ramai teman

Tengah-tengah pipi kanan
Ramai yg suka

Tengah-tengah pipi kiri
Ramai teman

Ubun-ubun
Kurang jujur

Pusat
Cerdas, tangkas, tekun

Pusat bahagian kanan
Sejahtera dalam hidup

Pusat bahagian kiri
Beroleh kemliaan

Pinggang kanan
Sayang pada pasangan hidup

Pinggang kiri
Disayang pasangan hidup

Dada kanan
Dapat mengatasi masalah

Dada kiri
Berani, jujur dan sabar

Telapak kaki kanan
Tidak mudah mengeluh

Telapak kaki kiri
Baik budi pekertinya

Siku tangan kanan
Kuat ingin memiliki kekayaan

Siku tangan kiri
Baik hati, suka menolong

Jari tangan kanan
Serba beroleh keuntungan

Jari tangan kiri
Serba baik bekerja

Jari telapak tangan kanan
Banyak rezeki tapi boros

Jari telapak tangan kiri
Banyak rezeki dan cermat

Perut bawah kanan
Banyak rezeki, suka memberi maaf

Perut bawah kiri
Baik hati, tenang hidupnya

Sudut mata kanan dalam
Disayang suami atau isteri

Sudut mata kiri dalam
Tidak mudah dilupakan pasangan

Sudut mata kanan luar
Baik budi, ramai yg cinta

Pelipis kiri
Murah rezeki, dpt jadi kaya

Pelipis kanan
Serba berhasil dalam usaha

Kelopak mata kanan atas
Baik hati, ramah, berjaya

Kelopak mata kiri atas
Baik budi, ramai yg suka

Kelopak mata kanan bawah
Agak malas

Kelopak mata kiri bawah
Agak bodoh, kurang bijaksana 





*p/s : jgn nk cye sngt la erk....hehe

Friday, November 12, 2010

rumah!

slmat smpai di rumah......
wlupun lmbt 1ari...huhu
kpd rumate yg kini menjadi ex rumate,,,,
ika, wawa, nida,,,,,,
tq 2 u all,,,,
cz jd rumate sy yg bek,,,,
n melayan sy sbg seorg adik.....hehe(wlupn sme umo taw)
xkn kulupakan kengn antara kita....hahaha
to ika....
kalo klah men virtual village...
xyah delete, tkan start over je....hahahaha
seyes....
mlm td xleh nk than gelak.....
sory sbb terlebih gelak kan.....hahahahaha
to nida....
hrap2 bisnes anda berjaya k....hehehe
nti ade lbh kim2 la kt i ni ha,,,,hahaha
4 the last.....
to wawa...
tau sbb ape die plg lmbt di mention kn namenye???
sbb die da blah dlu sblum kteorg,,,
tu yg akhir....hahaha
ermm,,,,,
aq xtau la wawa nk ckp ape.....
gini je lah......
kurg kn ngajing2 org k...hahahaha
sbb dlm bilik tu sume da ikut perangai ko....hahaha
anyway.....
thanks again 4 u all.....
i'll remember u in my mind...cewah.....hahahaha
keep in touch ya....=)

Tuesday, November 9, 2010

not 3 in 1 but 5 in 1

ermmm......
amazing jgk.....
tp lum penah jmpe lg kt msia ni....
rse2nye kt mane ade???
jimat ni......
terjumpe kt 1 website ni....
sory la kalo ade yg perasan,,,,
tp ni skdr pengesharean k...

Saturday, October 23, 2010

bpe lme da r???

salam...
da bpe lme aq xupdate blog ni erk???
ceh...mcm da berbulan2 je...
pdhal bru bpe ari....hehehe
nk exam da ni...
tp aq still boleh ronggeng sne...ronggeng cni...
duk ngadap fb...
bosan fb(itupun sbb tenet da tenat), bkak movie...
hai...ntah sampai ble aq nk taubat...xtau la...huhu
pdhal ade lg 1ari je nk exam....
ni kalo ibu ayh aq tau ni...
mmg mam la jwpnye...huhu
tp kena la pndai cover...haha
derhaka pnye ank....
kamu sume jgn jd mcm aq k.....huhu
k la...
out suda...
nk lyn novel plk,,,hehehe

Thursday, October 21, 2010

beza cinta. sayang, minat dan suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

hati....

arini aq plg ke uitm...
n ayh aq antr...
mlenye rncng nk blik nek bas...
tp last2 ayh aq ckp nk antr sbb tkut hjan...
so otw ke uitm.....
aq xtau npe aq sdih gler....
ayh aq mengajar pg...
so sbb tu die antr ptg...
time die ngah drive, ayh aq ngnttuk gler,,,
yelah...
pg g skola.. pastu ptgnye trus anta aq...
ksian gler aq ngn ayh aq...
tp aq xtau nk wt mcm mane...
aq bnyk sushkan parents aq...
dieorg snggup anta aq mlm2
sdgkn aq leh blik sndri...
tp aq xtau npe stiap kali aq nk blik msti aq baik ati nk antakan....
yelah...da nama ayh kn...msti la syg ank die,,,
hope ayh n adik aq slmt smpai kt umah,,,,,
kpd ayh....
ida mntk maaf sngt2,,,,,
ankmu ini slalu menyusahkan dirimu.....

Wednesday, October 20, 2010

Monday, October 18, 2010

tips bernafas yang berkesan....

Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan, apakah fungsinya sama untuk menghirup dan membuang nafas?

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaannya; sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan ( mengeluarkan sejuk).

Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 menit, sakit kepala akan sembuh.

Jika Anda merasa penat, lakukan terbalik-balik. Tutup lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Tak lama kemudian, Anda akan merasakan segar kembali.

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sejuk.

Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah marah.

Apakah Anda ada memperhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ?

Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat penat. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, Anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih baik diterapkan kepada orang dewasa.

Selalulah mencuba terapi pernafasan ini, tubuh anda akan merasa sangat tenang sekali (rileks).

nuffnang

There was an error in this gadget