nuffnang

marquee text

untuk kite2 aje....

Saturday, October 23, 2010

bpe lme da r???

salam...
da bpe lme aq xupdate blog ni erk???
ceh...mcm da berbulan2 je...
pdhal bru bpe ari....hehehe
nk exam da ni...
tp aq still boleh ronggeng sne...ronggeng cni...
duk ngadap fb...
bosan fb(itupun sbb tenet da tenat), bkak movie...
hai...ntah sampai ble aq nk taubat...xtau la...huhu
pdhal ade lg 1ari je nk exam....
ni kalo ibu ayh aq tau ni...
mmg mam la jwpnye...huhu
tp kena la pndai cover...haha
derhaka pnye ank....
kamu sume jgn jd mcm aq k.....huhu
k la...
out suda...
nk lyn novel plk,,,hehehe

Thursday, October 21, 2010

beza cinta. sayang, minat dan suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

hati....

arini aq plg ke uitm...
n ayh aq antr...
mlenye rncng nk blik nek bas...
tp last2 ayh aq ckp nk antr sbb tkut hjan...
so otw ke uitm.....
aq xtau npe aq sdih gler....
ayh aq mengajar pg...
so sbb tu die antr ptg...
time die ngah drive, ayh aq ngnttuk gler,,,
yelah...
pg g skola.. pastu ptgnye trus anta aq...
ksian gler aq ngn ayh aq...
tp aq xtau nk wt mcm mane...
aq bnyk sushkan parents aq...
dieorg snggup anta aq mlm2
sdgkn aq leh blik sndri...
tp aq xtau npe stiap kali aq nk blik msti aq baik ati nk antakan....
yelah...da nama ayh kn...msti la syg ank die,,,
hope ayh n adik aq slmt smpai kt umah,,,,,
kpd ayh....
ida mntk maaf sngt2,,,,,
ankmu ini slalu menyusahkan dirimu.....

Wednesday, October 20, 2010

Monday, October 18, 2010

tips bernafas yang berkesan....

Kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan, apakah fungsinya sama untuk menghirup dan membuang nafas?

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaannya; sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan ( mengeluarkan sejuk).

Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 menit, sakit kepala akan sembuh.

Jika Anda merasa penat, lakukan terbalik-balik. Tutup lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Tak lama kemudian, Anda akan merasakan segar kembali.

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sejuk.

Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah marah.

Apakah Anda ada memperhatikan pada saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat ? Sebelah kiri atau kanan ?

Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, anda akan merasa sangat penat. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, Anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Cara tersebut boleh diajarkan kepada anak-anak, tetapi efeknya akan lebih baik diterapkan kepada orang dewasa.

Selalulah mencuba terapi pernafasan ini, tubuh anda akan merasa sangat tenang sekali (rileks).

nuffnang

There was an error in this gadget